REGULAMIN
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki i zasady dotyczące działalności sklepu internetowego Sprzedawcy – Spółki PARASON spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ulicy Nowogrodzkiej 31, lok 413, 00-511 Warszawa KRS: 0001065245, NIP: 7011170703, reklam usług Sprzedającego - PARASON spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ulicy Nowogrodzkiej 31, lok 413, 00-511 Warszawa KRS: 0001065245, NIP: 7011170703 oraz zawierania umów na odległość ze Sprzedającym PARASON spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ulicy Nowogrodzkiej 31, lok 413, 00-511 Warszawa KRS: 0001065245, NIP: 7011170703, w tym prawa i obowiązki stron w związku z świadczeniem usług, a także zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przez PARASON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ulicy Nowogrodzkiej 31, lok 413, 00-511 Warszawa KRS: 0001065245, NIP: 7011170703.
Sklep internetowy sprzedawcy nie jest platformą sprzedażową (marketplace).
Sklep internetowy PARASON skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców w rozumieniu art. 43(1) Kodeksu cywilnego. Złożenie zamówienia oznacza potwierdzenie, że Kupujący działa jako przedsiębiorca i nabywa produkt w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, określone w ustawie o prawach konsumenta, nie ma zastosowania do umów zawieranych za pośrednictwem niniejszego sklepu.
Prosimy o uważne zapoznanie się z Regulaminem. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z zapoznaniem się oraz akceptacją w całości postanowień niniejszego Regulaminu.
Regulamin stworzony został z dbałością i zgodnością z normami prawa polskiego.
§1
Definicje
-
Reklama - informacja publikowana przez serwisy internetowe na temat produktów Sprzedającego, mające charakter informacyjny, i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.
-
Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach przekazania mu spersonalizowanej oferty, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem strony internetowej https://parason.pl/
-
Regulamin – niniejszy dokument
-
Sprzedawca – PARASON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ulicy Nowogrodzkiej 31, lok 413, 00-511 Warszawa KRS: 0001065245, NIP: 7011170703.
-
Cena Produktu - wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący Klient jest zobowiązany zapłacić Sprzedającemu tytułem nabycia Produktu. W Cenę Produktów prezentowanych na stronie internetowej wliczona jest wartość podatku od towarów i usług;
-
Umowa sprzedaży- oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość między Klientem a Sprzedawcą na zasadach określonych w Regulaminie
-
Produkt (Produkty) – produkty stanowiące własność Sprzedawcy;
-
Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy, określające rodzaj i liczbę Towaru.
§2
Postanowienia ogólne
-
Sprzedający prowadzi sprzedaż Produktów poprzez stronę internetową parason.pl.
-
Produkty oferowane przez Sprzedawcę są nowe i posiadają Gwarancję Producenta obowiązującą na terenie Polski.
-
Do każdego Zamówienia wystawiany jest dowód zakupu (paragon lub faktura VAT).
-
Umowa sprzedaży zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim pomiędzy Kupującym a Sprzedającym. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje przez wydrukowanie i przekazanie kupującemu faktury VAT lub specyfikacji Zamówienia.
-
Sprzedający zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówień nieopłaconych z góry, jeżeli poweźmie wątpliwości w zakresie możliwości dokonania przez podmiot zobowiązany płatności z tytułu realizacji Umowy sprzedaży, w szczególności, jeżeli zamawiający w złej wierze podał niepoprawne dane lub dane nieistniejącej osoby.
-
Produkty nie maja podwójnego zastosowania. Sprzedawca przestrzega zasad antysankcyjnych, w tym, m.in Ustawy o z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Sprzedający zakłada, że Kupujący nie nabywa produktów/towarów w celu ich świadomej, dalszej sprzedaży na teren Federacji Rosyjskiej i Białorusi.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
-
Adres Sprzedawcy: ul. Nowogrodzka 31, lok 413, 00-511 Warszawa
-
Adres e-mail Sprzedawcy: mail@parason.pl
-
Numer telefonu Sprzedawcy: +48 573 503 949
-
Numer rachunku bankowego Sprzedawcy PLN: 26 1020 4900 0000 8102 3615 0711
-
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
-
Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9-16.
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
-
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową;
-
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
-
włączona obsługa plików cookies,
-
zainstalowany program FlashPlayer.
§ 5
Informacje ogólne
-
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
-
Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
-
Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami netto. Towary dostępne są w cenach regularnych, będących zwykłą ceną, którą płaci Klient, jeżeli towar nie jest objęty rabatem, promocją, upustem, itp. Cena promocyjna to cena, którą ostatecznie płaci Klient przy zachowaniu korzyści przyznanych przez Sprzedawcę, wynikających np. z rabatu, promocji, upustu, itp. Ceny tych samych Towarów na Stronie Internetowej Sklepu, w Aplikacji oraz w Sklepach Stacjonarnych mogą być różne. Podane ceny nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
-
Klientowi do czasu odbioru Towaru przysługuje umowne prawo odstąpienia od umowy zgodnie z art. 395 Kodeksu cywilnego. Prawo to Klient może wykonać składając oświadczenie Sprzedawcy, w szczególności poprzez użycie dedykowanego linku dostępnego w mailowym potwierdzeniu zamówienia.
-
Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
-
W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
-
Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
-
Sklep nie prowadzi sprzedaży konsumenckiej. Wszelkie prawa i obowiązki wynikające z niniejszego regulaminu mają zastosowanie wyłącznie w relacji przedsiębiorca–przedsiębiorca.
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
-
Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych nazwa firmy, Numer Identyfikacji podatkowej (NIP) rodzaj działalności gospodarczej, adres do doręczeń (faktyczny: (ulica, numer budynku, kod pocztowy, nazwa miejscowości, państwo)), adres siedziby przedsiębiorcy (ulica, numer budynku, kod pocztowy, nazwa miejscowości, państwo).
-
Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
-
Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
-
Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
-
Podczas rejestracji konta Klient oświadcza, że działa jako przedsiębiorca. Podanie NIP-u i danych firmowych jest wymagane.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
-
zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
-
wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
-
zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
-
kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
-
wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
-
Zamówienia mogą dokonać tylko użytkownicy zalogowani do platformy sprzedażowej.
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
-
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
-
Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa,
-
Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
-
Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Nowogrodzka 31, lok 413, 00-511 Warszawa.
-
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
-
Płatność przelewem na konto Sprzedawcy.
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
-
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia oraz jego opłaceniu (decyduje data zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy) w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
-
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. Sprzedawca wstrzymuje się z wydaniem towaru do czasu zaksięgowania wpłaty przez klienta na rachunku bankowym Sprzedawcy.
-
W przypadku wyboru przez Klienta:
-
płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
-
Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
-
W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
-
W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
-
Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
-
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
-
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
6. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
7. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
8. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
-
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
-
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
-
Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności Produktu do momentu uiszczenia przez Klienta pełnej ceny zakupu.
-
W przypadku nieuzasadnionej odmowy odbioru Produktu przez Klienta lub braku możliwości doręczenia z winy Klienta, Sprzedawcy przysługuje kara umowna w wysokości 20% wartości brutto zamówienia, nie mniej niż 300 zł. Sprzedawca ma prawo dochodzić odszkodowania przewyższającego kwotę naliczonych kar umownych.
-
Realizacja zamówienia nastąpi w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy.
§10
Dostawa
-
Po dokonaniu przez Klienta czynności, o których mowa w szczególności §3 niniejszego Regulaminu, Sprzedający zobowiązany jest do dostarczenia Produktu wolnego od wad.
-
Sprzedawca realizuje zamówienia w kolejności od najstarszego, ale nie później niż w ciągu 7 dni roboczych. Czas realizacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych.
-
Warunkiem wysłania Produktu jest dokonanie przez Klienta zapłaty całkowitej Ceny wraz z ewentualnymi kosztami przesyłki, chyba że Klient wybrał płatność za pobraniem.
-
Z ważnych powodów (np. niesprzyjające warunki pogodowe, siła wyższa, inne), czas realizacji Zamówienia, o którym mowa w ust. 2, może ulec wydłużeniu. W takim wypadku Sprzedający informuje Klienta, podając przyczynę opóźnienia oraz prawdopodobny czas realizacji Zamówienia.
-
Sprzedający dostarcza przesyłki do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej wybranej zgodnie z Zamówieniem oraz nie umożliwia odbioru osobistego zamówień.
-
Przesyłki dostarczane są na terenie Polski.
-
Klient zobowiązany jest do odbioru zamówionego towaru i uregulowania należności za zamówione towary zgodnie z wybraną formą płatności.
-
W momencie odebrania przesyłki Klient jest zobowiązany w obecności doręczyciela:
-
Sprawdzić ogólny stan przesyłki;
-
Sprawdzić, czy opakowanie jest oryginalne;
-
Sprawdzić, czy opakowanie nie jest naruszone;
-
Jeśli przesyłka nie jest naruszona i w opakowaniu oryginalnym, otworzyć paczkę i sprawdzić, czy zawartość jest zgodna z Zamówieniem oraz czy Produkt nie jest uszkodzony.
-
Klient w przypadku, gdy opakowanie nie jest oryginalne lub jest naruszone lub zawartość nie jest zgodna z Zamówieniem lub Produkt jest uszkodzony, zobowiązany jest odmówić odbioru przesyłki, spisać protokół i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym. Protokół podpisują doręczyciel oraz Klient. Protokół powinien zawierać:
-
Datę i godzinę, miejsce sporządzenia;
-
Oznaczenie doręczyciela i Klienta (imię, nazwisko, numer PESEL) oraz adres zamieszkania Klienta;
-
Numer Zamówienia;
-
Oznaczenie firmy, która dokonuje doręczenia;
-
Wskazanie Produktu;
-
Dokładny opis uszkodzeń – należy wskazać, która część lub komponent jest uszkodzony i na czym uszkodzenie polega, a jeśli brakuje części lub komponentów – wskazać brakujące, jeśli część lub komponent jest inna niż zamawiana – wskazać o jakie części lub komponenty chodzi.
§11
Środki zaradcze w przypadku niezgodności Towaru z Umową – reklamacja
-
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną, jeżeli wynika to bezpośrednio z dokumentów sprzedażowych.
-
Klient w reklamacji powinien wskazać: swoje imię i nazwisko; dane pozwalające zidentyfikować transakcję (np. numer identyfikujący transakcję, datę złożenia zamówienia, nr telefonu etc.); przedmiot reklamacji, jej przyczynę; informację w zakresie przyjmowanych leków, suplementów oraz stosowanej diety w czasie kuracji, opis formy i sposobu przyjmowania Produktu dane kontaktowe (np. adres do korespondencji lub adres e-mail) umożliwiające skontaktowanie się z Klientem po rozpatrzeniu reklamacji.
-
Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty jej otrzymania przez Sprzedawcę.
-
Wszelkie reklamacje powinny być kierowane listem na adres Nowogrodzka 31, lok 413, 00-511 Warszawa lub na skrzynkę mailową reklamacja@parason.pl.
-
Reklamacje dotyczące zakupionych towarów wymagają zachowania formy pisemnej.
-
Kupujący jest powiadamiany o przyjęciu lub powodach odrzucenia reklamacji w terminie 14 dni od daty jej zgłoszenia. W przypadku wystąpienia braków reklamacji uniemożliwiających ustosunkowanie się do niej, Sprzedawca zwróci się do Zamawiającego o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi Zamawiającego. W takim przypadku termin wskazany w pkt 6 powyżej ulegnie przedłużeniu.
-
Decyzja Sprzedawcy rozstrzygająca reklamację dotyczącą zakupionych przez Kupującego towarów jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
-
Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać reklamowany Produkt. Produkt należy dostarczyć lub przesłać na adres: ul. Nowogrodzka 31, lok 413, 00-511 Warszawa.
-
W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
-
Podstawę reklamacji nie może stanowić różnica pomiędzy wyglądem Produktu prezentowanym w reklamie a otrzymanym przez Klienta w wyniku zrealizowania Zamówienia, o ile różnica ta nie wpływa na sposób działania i przeznaczenia Produktu.
-
W przypadku otrzymania przez Sprzedającego należycie wypełnionego zgłoszenia reklamacyjnego, a tym samym uznania roszczeń Klienta z tytułu Gwarancji Producenta, Klient otrzyma adres, na który powinien zwrócić Produkt. Zwrot Produktu powinien nastąpić w terminie 7 dni roboczych. Przekroczenie tego terminu skutkować będzie nieuznaniem reklamacji.
-
Klient zobowiązany jest do wyboru takiej formy i sposobu dostawy w wyniku uznania reklamacji Produktu, które pozwolą należycie zabezpieczyć Produkt oraz jego opakowanie przed uszkodzeniem.
-
Prawo dochodzenia roszczeń reklamacyjnych w postępowaniu sądowym przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego.
-
Jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z umową, Klient demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
§12.
CHARAKTER DZIAŁALNOŚCI
Sklep PARASON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nie świadczy usług na rzecz konsumentów. Korzystając z tej strony i przekazując dane osobowe, potwierdzasz, że działasz jako przedsiębiorca w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
§13
Dane osobowe
-
Administratorem danych Klientów jest PARASON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ulicy Nowogrodzkiej 31, lok 413, 00-511 Warszawa KRS: 0001065245, NIP: 7011170703. Dane Klientów przetwarzane są w celu realizacji zamówienia złożonego na odległość, oraz w celach marketingowych, w tym do przesyłania komunikacji marketingowej (jeżeli Klient wyrazi na to zgodę). Klient może zawsze cofnąć zgodę na komunikację marketingową poprzez kontakt mailowy privacy@parason.pl lub telefoniczny +48573503949 Klient ma także prawo: dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia, sprzeciwu wobec przetwarzania danych, a także złożenia skargi dotyczącej przetwarzania danych.
-
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
-
Klient, wykorzystując jakiekolwiek dane osobowe należące do osób trzecich na potrzeby korzystania z usług Sprzedawcy, jest zobowiązany zapewnić, aby użycie tych danych następowało zgodnie z prawem, a w szczególności, by podmioty, do których te dane należą, zostały należycie poinformowane o ich wykorzystywaniu.
-
Jeżeli Klient korzysta z danych osobowych należących do osób trzecich, Sprzedający ma prawo przyjąć, że użycie tych danych osobowych następuje zgodnie z prawem.
-
W przypadku, gdy Klient bezprawnie korzysta z danych osobowych należących do osób trzecich i z tego powodu Sprzedający poniesie jakąkolwiek odpowiedzialność (cywilną, administracyjną), Klient może zostać zobowiązany do naprawienia Sprzedającemu szkody tym wywołanej — na zasadach ogólnych prawa cywilnego.
§14
Reklama
-
Reklamy produktów Sprzedawcy publikowane na stronach internetowych i innych środkach ogólnie przyjętej komunikacji z Klientem, mają charakter wyłącznie informacyjny, i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.
-
Wszystkie zamieszczone w reklamie zdjęcia, zdjęcia Produktów, znaki firmowe Producenta są chronione prawami autorskimi. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania, używania do celów handlowych lub prezentacji bez zgody właścicieli.
-
Wszelkie teksty, dane, materiały graficzne, obrazy, logo, fotografie, pliki, oraz wszystkie inne materiały w ramach reklamy, a także dobór, organizacja, koordynacja, kompilacja materiałów i ogólny wygląd i charakter reklamy stanowią własność intelektualną Sprzedającego lub odpowiednich właścicieli prawnych. Podlegają one ochronie przez prawa autorskie, prawa do wzorów, prawa patentowe, prawa do znaków towarowych i inne przepisy, w tym konwencje międzynarodowe i prawa własności. Wszystkie takie prawa są zastrzeżone dla Sprzedającego lub innych właścicieli. Wszystkie znaki towarowe, marki i nazwy towarowe stanowią własność Sprzedającego lub innych podmiotów. Bez wyraźnej zgody właściciela praw do materiałów Użytkownik lub inne osoby nie mają prawa sprzedawać, rozpowszechniać, kopiować, modyfikować, odtwarzać, pokazywać ani nadawać publicznie, publikować, edytować ani adaptować tych elementów, udzielać licencji na nie, tworzyć na ich podstawie dzieł pochodnych, ani wykorzystywać ich w inny sposób.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do umieszczania na swojej stronie internetowej treści reklamowych dotyczących towarów oraz usług osób trzecich.
-
Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu internetowego przez Klientów lub osoby trzecie do przesyłania Sprzedawcy niezamówionej informacji handlowej.
§ 15
1. W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana w Sklepie Internetowym narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić Sprzedającego o potencjalnym naruszeniu.
2. Sprzedający, powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwłoczne działania mające na celu ustalenie istotnych okoliczności potencjalnego naruszenia i w razie powstania takiej konieczności usuwa ze Sklepu Internetowego treści będące przyczyną naruszenia.
§16
-
Wszelkie informacje przekazane przez Sprzedawcę w toku współpracy, w szczególności dotyczące cenników, warunków handlowych, dokumentacji technicznej, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępniane osobom trzecim bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.
-
Kupujący zobowiązuje się do niewprowadzania Produktów do dalszego obrotu w sposób naruszający obowiązujące przepisy prawa krajowego, unijnego oraz międzynarodowego, w szczególności dotyczące sankcji. W razie ich naruszenia ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą wobec Sprzedawcy.
-
W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień dotyczących zakazu dalszej sprzedaży Produktów na obszary objęte sankcjami (w tym Federację Rosyjską i Białoruś), Klient zapłaci Sprzedawcy karę umowną w wysokości 100.000 zł za każde naruszenie.
-
W przypadku ujawnienia przez Klienta informacji handlowych, technologicznych lub cenowych osobom trzecim bez zgody Sprzedawcy, Klient zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości 50.000 zł za każde takie zdarzenie. Naliczenie kary umownej nie wyłącza prawa sprzedawcy do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kary umownejna zasadach ogólnych Kodeksu cywilnego.
§17
Rozwiązanie umowy / wypowiedzenie
-
Umowy zawierane na czas nieoznaczony (w tym obejmujące świadczenia okresowe lub cykliczne, np. subskrypcje, usługi online) mogą zostać wypowiedziane przez każdą ze Stron z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
-
Wypowiedzenie wymaga formy pisemnej i powinno zostać przesłane na adres spółki Parason Sp. z o.o.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:
a) rażącego naruszenia postanowień Regulaminu przez Klienta,
b) opóźnienia w płatnościach przekraczającego 14 dni kalendarzowych,
c) podejrzenia wykorzystywania Produktów niezgodnie z prawem lub postanowieniami Regulaminu,
d) działania na szkodę Sprzedawcy lub jego reputacji.
-
W przypadku rozwiązania umowy przez Klienta przed upływem okresu, na który została zawarta (jeśli był określony), Sprzedawcy przysługuje prawo do naliczenia opłaty rekompensacyjnej w wysokości wartości niezrealizowanej części umowy, chyba że rozwiązanie następuje z winy Sprzedawcy.
-
Rozwiązanie lub wypowiedzenie umowy nie wpływa na obowiązek zapłaty za dotychczas zrealizowane świadczenia lub zamówione Produkty.
§18
Postanowienia końcowe
-
Wszystkie sprawy sporne strony będą starały się rozwiązać na drodze polubownej, a w razie, gdy porozumienie takie byłoby nie możliwe, spór rozstrzygać będzie właściwy Sąd w Warszawie.
-
Brak wykonania świadczenia niepieniężnego z powodu wystąpienia siły wyższej lub zdarzenia losowego niezależnego od Strony nie stanowi podstawy dla wysuwania roszczeń o jakiekolwiek odszkodowania lub kary umowne.
-
Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie zewnętrzne, nieoczekiwane, niemożliwe do zapobiegnięcia (np.: kataklizmy, wojny, rozruchy, zaburzenia społeczne). Przez zdarzenia losowe niezależne od Strony rozumie się zdarzenia, którym Strona zapobiec nie mogła (np.: strajki, brak wykonania usługi przez podmiot dostarczający przesyłkę, nienależyte wykonanie zobowiązania przez poddostawców Sprzedającego, pożar, odcięcie zasilania).
-
Złożenie Zamówienia oznacza akceptację postanowień niniejszego Regulaminu.
-
W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, kodeksu cywilnego i inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu nienależytego wykonania Umowy ogranicza się do wartości Zamówienia brutto. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści.
-
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem.